vineri, 11 ianuarie 2013

Noroc, Şi FaŞi?

Eu iată , mă pregatesc de examene si cînd îmi vine vre-o idee prin anticamera creierului , las cărţile si mă apuc de scris (tu lasi cartile si asa, nu numai cînd te apuci de scris ) Ok....ai dreptate , dara acum mi-a venit in minte chestia asta a limbii noastre 


Tu cred ca cind ai vazut titlul postarii nici nu ai mers mai departe crezind ca eu sînt o analfabeta care nu stie sa scrie si nici sa vorbească .Nu , nu , nu !!! Eu stiu si sa scriu si sa vorbesc (mai ales sa vorbesc) dar depinde de unde ma aflu . De exemplu , dacă intilnesc pe strada profa mea de fizica sau mai stiu eu nasa mea o sa-i zic : "Buna  ziua , cum va mai merge ? Ce mai faceţi?" Însă de te intilnesc pe strada pe tine , sau ma rog pe un prieten la intimplare o sa-i zic "heeeeey noroc drugu , cum cu viaţa ?" Ce-i greşit aici ?  Nimic. Eu vorbesc diferit in baza la cine am in fata mea , si nu numai ( acuma precis ca ai inchis PC-ul ! ) nu ma strădui in nici un fel sa schimonosesc limba , adica sa ma  prefac ca vorbesc romaneste .Vorbesc cum imi vine si cum imi place , dar vorbesc corect . Nu stiu cum tie, dar mie imi vine alergia si durerile de cap cind vad persoane care isi dau toata silinta sa vorbeasca "frumos" cu accent românesc in public , ca mai apoi acasa sa se intoarca la ritualul "si fasi?".. Inteleg studentii care invata in România si înţeleg si persoanele care traiesc acolo de ceva timp si care cind se intorc au acel aer romanesc , dar e natural , fara schimonosiri si eforturi abnorme ..

PS.Odată , pe la vîrsta de 5 ani eram cu o prietenă si ne jucam "de-a bucătăria" si trebuia sa facem de mincare pentru sotii nostri ..La un moment dat ea imi zice " Alina , hai sa privim cartofii "(vroia sa zica "prăjim)... Noi aveam 5 ani ...dar nu m-as mira daca asi auzi si astazi fraze de genul asta. Ok , e ora prinzului si mie mi-e foame,te las ...ma duc sa privesc niste cartofi , pardon ..sa prajesc niste cartofi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu