vineri, 25 ianuarie 2013

Dumnezeu Bogat

Tu cred ca după articolul despre WC-uri n-o sa mai citesti nimic .Ai dreptate , eu l'am scris deoarece eram asa de entuziasmata despre tehnologiile astea a japonezilor si asa de dezamagita cind ma gindeam la WC-urile din capitala ...Daca te-am suparat sau scandalizat cumva , te rog sa ma ierti ...

Tu crezi? "Adică?" Cum adica , crezi sau nu crezi ? 
"În si, cum , unde? " ..In general in Dumnezeu ..Ok , lasa ... Eu nu ştiu dacă cred si cum am mai spus-o nu ştiu daca e Omul o invenţie a lui Dumnezeu sau Dumnezeu o invenţie a omului " Nia nu ne'i spus asa ceva " Nu tie ? Atunci cred ca altcuiva , nu mai tin minte dar stiu ca e un dubiu pe care  o sa-l port cu mine la cimitir .
Sa-ti spun  un secret , eu mă rog în fiecare seara , serios . Nu ştiu dacă mă rog la Dumnezeu , si nici nu am idee cine se ascunde sub numele de Dumnezeu , sau poate mă rog la îngeri  sau la demoni "hou nebuno ! " , ok idea era ca ma rog . Cred  ca cred , dar nu stiu in ce cred..important e sa crezi nu ?  Numai ca traditia ne-a impus sa asociem credinta cu mersul la biserica , Oh da, biserica! lăcaşul sfînt a lui Dumnezeu ...Sfînt pe naiba !!! (oh Doamne , iartă-mă:) ) . Sint  persoane care în fiecare duminica  stau in genunchi pe podelele reci ale bisericii si bat matanii si stiu toate cîntecele pe de rost de parca ar avea acasa Cd-ul cu discografia , insa dupa ce ies pe poarta bisericii devin egoisti, vorbesc prostii , nu-si ajuta semenii si tot asa ..Dar nu despre oameni vreau sa vorbesc , ci despre biserica...

Cu doi sau trei veri in urma  am fost cu fostul meu prieten la  Mănăstirea Hincu. Ah da ai fost si tu ? Sper ca erai imbracata in fusta lunga ...Eu nu. Aveam un maiou ca nu mi se vedea nici gitul (si transpirata ca nu-ti zic) , o pereche de blugi si  mi-am luat si o batista sa-mi acopar capul . Nu m-au lasat sa intru ! Deci doua femei de acolo m-au oprit si m-au obligat sa cumpar doua batiste sa mi le pun imprejurul corpului astfel încît sa se formeze un fel de fusta (prostii) . 30 de lei. Si Doamne , nu-mi pare rau , dar zic eu daca eu nu aveam 30 de lei nu puteam sa intru in manastire ? Adică dacă ai fusta poţi intra , dacă ai blugi nu poti . Asta e clasificarea ! 
Vrei sa vorbim si despre luminari ? La biserica din satul meu costa 1 leu lumînarea. In piata costa 25 de bani. Daca eu nu am un  leu, pentru ca nu-l am , nu pot sa aprind o luminare. 
Lumînările trebuie cumparate din biserica! Pentru ca in biserica sint sfintite!
Iti zic eu ce-i sfintit , buzunarul , nu luminarile ...
Doamne iarta-ma ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu